Som et ledd i lansering av ny funksjonalitet har vi også gjort en opprydding i tilgangsstyringen inne på admin-siden. Noen tilganger har fått nytt navn, og rekkefølgen på en del tilganger har blitt endret slik at de stemmer mer overens med de ulike sidene og menyene i Omhu. Er det administratorer som har spørsmål, innspill eller ønsker en gjennomgang av tilgangsstyringen, ta kontakt med oss på support@weisstech.no
Det er nå mulig å legge til ekstra opplysninger for tjenestemottakere. Disse kan velges fra allerede forhåndsutfylte avdelingsmaler, eller nye blanke. Opplysningsmalene kan benyttes til å lage delvis utfylte opplysninger, som kan kompletteres for hver tjenestemottaker.
Endringsmeldinger for tjenestemottakere er nå flyttet til egen fane. Dette for å optimalisere visning av Omhu på mindre enheter. Antall uleste endringsmeldinger indikeres på fanen.
Etter å ha gitt ut eventuell medisin er det nå mulighet for å kunne dokumentere effekten. Dette gjøres ved klikke seg inn på navnet på den medisinen du har gitt, og skrive inn en tekst på effekt. Rettigheten på denne knappen er den samme som å signere for gitt medisin. I den samme dialogen sender du også et varsel til en kollega om at eventuell medisinen er gitt ut, og dokumentert effekt for. Alt blir synlig i rapporten for «Gitt legemiddel» og i dagsplanrapporten.
Følgende er nytt under fanen «Tiltak»:
Kontaktinfo for tjenestemottaker er flyttet til fanen «Relasjoner»
Dette for å samle all kontaktinfo under ett, samt forberede infosiden til tjenestemottaker til nytt innhold.
På arbeidsplan er det nå mulig under tildeling av aktiviteter, å kun tildele de aktivitetene som tilhører valgt tjenestekategori. Velges alle kategorier tildeles alle oppgaver uavhengig av tjenestekategori.
Høyre sidemeny med varsler, endringer og meldinger kan nå skjules for å gjøre bedre plass til kalender. Den skjulte menyen indikerer likevel uleste elementer.